Welkom ....
op de Volkswagenbus
stop pagina´s.
Op de volkswagen busstop pagina´s vind je alles over de panorama Volkswagen
bus, maar er staat ook veel informatie met betrekking op andere luchtgekoelde
Volkswagens. De pagina´s hebben een ander jasje gekregen, ook werkt alles
zonder frames. Om te navigeren vind je boven aan iedere pagina de navigatie
bar. You can also swap to english and dutch language with the navigation
bar !
Technische
Vragen. Ik was ex-eigenaar van een panoramabus uit 1974, natuurlijk hebben
wij hier af en toe pech mee, en zodoende wat ervaring opgebouwd. Heb
je technische vragen probeer het eens bij de afdeling van je club.
Of probeer het eens via de nederlandstalige Luchtlist.
Bij type2.com is ook een
uitgebreide database.
Of stuur gerust een e-mail.
Bij foutieve links of andere onjuist heden ontvang ik graag een berichtje.
Bedankt!
Een foto reportage
van de VW Euro 2000 !
Neem er de tijd voor het zijn meer als 150 foto´s. Verder veel foto´s
van kevers, pontons,buggies enz.
Een terugblik op de London to Brighton rally.
Wat is een Volkswagen
Panorama bus ?
Dit is een Volkswagenbus, gebouwd van augustus 1967 tot mei 1979,
Volkswagen duitsland produceerde ongeveer 2.465.000 van deze type
II bus. De meeste die je hedendaags nog tegenkomt zijn vaak als kampeerauto
ingebruik. De fabrieksnaam was T2. Niet te verwarren met de spijlbus
(1950 ~ 1967) de fabrieksnaam van de spijlbus was T1. Echter dit is
ook type II bus.
Waarom de naam
Panoramabus ?
We gaan eerst even terug naar het eerste type Volkswagen bus, deze
bus heeft de zo karakteristieke spijl in de voorruit. Het tweede type
heeft de "moderne" voorruit uit één stuk, hieruit heeft
men een panoramisch uitzicht. Vandaar de naam Panorama bus, ook wel
afgekort tot pano door liefhebbers die dat als een soort vakjargon
gebruiken. Meer informatie over luchtgekoelde Volkswagen type´s en
benamingen staat op de VW naampagina
30.000 kilometer
van Nederland naar China in een Volkswagen oldtimer. Velen dromen
ervan, velen verklaren ons voor gek. Toch hebben we het gedaan.. voor
SOS-Kinderdorpen! Want zou de bus dat wel houden? Zou het wel veilig
zijn om door landen als Iran en Pakistan te rijden? Hoe zou het gaan
met de vreemde talen, de cultuurverschillen en de andere eetgewoonten.
Toch vertrokken Michel en Elles in mei 2003 uit Utrecht om een kleine
zeven maanden later, op 27 november, Beijing in te rijden. Dagelijks
hebben we onze avonturen en belevenissen op deze site bijgehouden!
Nieuw,
koop of verkoop hier een luchtgekoelde volkswagen (onderdeel) op de
luchtgekoeld-markt